Het is nu 12 dec 2018 21:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Plastidip
BerichtGeplaatst: 07 nov 2012 18:05 
SCN member

Model: Impreza
Hier een adresje in Roermond zuid-oost;

http://www.plastidip.eu/contact/

Vind het zelf fijn spul om mee te werken.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 nov 2012 22:20 

ik heb het laatst ook gebruikt maar vind het nogal kras gevoelig.
helemaal op delen die vaak aan geraakt worden.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 2013 16:08 

Nou, ik had het op mijn velgen zitten maar het was nogal een klus om het eraf te halen, en in sommige hoekjes kon ik er niet goed bij.
alles geprobeerd om het schoon te maken... vanmiddag wat tijd over en ik dacht laat ik even maar weer wat met die velgen doen... lood in mijn schoenen.... toen viel mijn oog op remmenreiniger in de schuur... ik dacht what the f*ck... spuit het erop wordt die platidip kei zacht van...en kon ik met een wattenstaafje in de hoekjes gewoon alles verwijderen.. top spul dus. maar ik hoef het niet meer, om het erop te doen is het een feestje maar eraf halen.. is voor mij een crime geworden.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 2013 19:45 
SCN Bestuur
Ondersteunend Bestuurslid

Type: GD-GG
Bouwjaar: 2006
Eigenlijk alleen goede ervaringen. Erg belangrijk is de goede voorbereiding (schoonmaken, ontvetten) en let ook op de temperatuur van de te bewerken spullen. 20 graden werkt en hecht veel beter dan plus 2. Laat de spuitbus of blikken op temperatuur komen.

Ik gebruik het om (elektrische) leidingen (ook de auto) op kleur te "coaten", te beschermen en soms "vast te kitten". Daarnaast vooral handgrepen "maken" (schilderkwasten, houtbijl, stalen breekstang, gereedschap) en mijzelf zo een "goede grip" geven. Dompelen, drogen, dompelen, drogen, etc. tot juist dikte bereikt is.
Ook de metalen garagedeur op het sluitdeel rondom het hele frame gedaan. Sluit beter, maakt minder herrie bij sluiten.
En recent heb ik grote stukken van de WRX aan "binnenmetaal" (kofferbakdeksel binnenkant en zijkanten binnen spatborden achter) voorzien van 2,9 mm dikke rubberen flexibele plakplaten van Conrad. En de rest waar ik niet goed bij kon met die grote plakstukken, voorzien van Plastidop met een kwast (dik ingekwast). Doel? Het blikkerige geluid vanwege kaal metaal en geluidsresonatie (voor de geluisinstallatie) dempen.
Er zal vast een deel "sugestie" bij zitten, maar (in) de auto is het m.i. echt stiller (buiten niet, hahaha). En als die kofferbak nu dichtgaat is het niet meer "KLOINGK", maar "donk".

Het bevalt zo goed dat ik er over denk om de motordeksel ook te gaan doen.
En ja, goed ontvetten vooraf is natuurlijk voor de beste hechting een absolute must.
Overigens heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding bij datzelfde Conrad, hoe meer ik bestelde.....

En verwijderen kan b.v. -zoals ik ook lees- met remmenreiniger, maar ook acceton en (afhankelijk van waar het zit), heb ik ook het wel eens "bevroren" met stikstof. Denk aan "hoe verwijder ik kauwgom van de automat die ik meegenomen heb met mijn schoenen". Dat stop je een nachtje in de diepvries en je haalt dat dan veel makkelijker er dan vanaf. Het materiaal is dan de elasticiteit kwijt en dan is het makkelijker (met een stuk hard kunststof) makkelijker te verwijderen.

En sneeuwkettingen gebruiken op siervelgen......, brrrrrr, daar gaat Platidip maar heel klein beetje tegen beschermen. Ik heb Spikes Spider. OK, ietwat prijzig, maar ik kan er een stuk harder mee rijden en e.e.a. is verschrikkelijk snel er op en er af. Het is wel wat "off-topic", maar hierbij de link. http://www.spikesspider.nl/

Maar leve Plastidip !!

Mijn VOORSTELTOPIC
(clickable)

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 apr 2013 16:38 
Forum member

Ik zou dit ook graag op mijn velgen willen spuiten, maar ik heb de standaard WRX velgen er nog onder zitten moet ik deze "lak" er eerst afhalen? Er bladert nu af en toe een klein stukje verf af is dit erg voor plastidip? Of moet de hele velg geschuurd zijn om de plastidip er op aan te brengen? Hoelang blijft die plastidip er ongeveer op zitten?

Is er iemand die misschien mijn velgen (met nieuwe kleur) kan fotoshoppen onder mijn Sub?
Zoja, dan hoor ik dat graag via een pb'tje!

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 22:55 
SCN member

Hey, ne je kan het er zo opspuiten, wel eerst even cleanen...
Denk dat het echt heel lang meegaat, bij ons al een winter en lijkt nog nieuw, incl offroading

Gr. Niels

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 apr 2013 01:35 
SCN member

Boscrosser schreef:
Hier een adresje in Roermond zuid-oost;

http://www.plastidip.eu/contact/

Vind het zelf fijn spul om mee te werken.

Kennelijk wordt daar toch verschillend over gedacht. Los daarvan is het spul op dit moment kennelijk niet leverbaar, althans niet door Classic International. Op de site staat namelijk het volgende:

BELANGRIJKE INFORMATIE ! Nieuwe formule Home Solutions binnenkort verwacht

In verband met het nog steeds toenemende spectrum van gebruikers en hun individuele wensen, alsmede de onverwacht aangescherpte EU milieu eisen voor chemische producten, heeft de fabrikant Performix besloten om de formule van PlastiDip zodanig aan te passen, dat deze voor alle applicaties van de diverse gebruikersgroepen optimaal kan worden toegepast en bovendien wordt voldaan aan de nieuwe EU milieu eisen. Dit zal geen negatieve invloed hebben op de superieure kwaliteit van de uit U.S.A. afkomstige originele PlastiDip!

In afwachting van de leveringen PlastiDip met de aangepaste formule, kunnen wij (lopende) bestellingen aan onze professionele / particuliere afnemers tijdelijk niet uitvoeren. Hoewel de fabrikant probeert om de aangepaste formule zo spoedig mogelijk te kunnen invoeren, is nog geen definitieve leveringsdatum bekend.

U kunt de gewenste artikelen wel alvast uit de eerstkomende PlastiDip levering reserveren; gebruik daarvoor het contactformulier.

Zodra meer bekend wordt over de beschikbaarheid, zullen wij dit onmiddellijk online publiceren. Wij verzoeken om enig geduld.

Gewijzigde milieueisen hebben op de kwaliteit van verf desastreuze effecten gehad, ik ben benieuwd wat dit voor de eigenschappen van dit materiaal gaat betekenen.

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 apr 2013 10:25 
Forum member

wil het gaan kopen om me velgen flour geel te maken maar blijft het lang zitten?

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 apr 2013 13:06 
SCN member

Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2008
Ik heb het er nu een half jaar op mijn wintervelgen zitten.
Maar het blijft goed zitten.
Het is natuurlijk niet de kwalitijd als je het laat spuiten.
Maar ik vindt het er toch netjes uitzijn.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Wel de velgen goed schoonmaken voor je begint

SUBARU WRX STI '08

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 13:59 
Forum member

Type: GTT/WRX
Is het er ook zo makkelijk af te halen zoals ze zeggen?

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 15:13 
SCN member
Site Admin

Model: Forester
Type: SF
Bouwjaar: 2002
Zwolse_WRX_Girl schreef:
Is het er ook zo makkelijk af te halen zoals ze zeggen?

Yep

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]