Het is nu 17 dec 2018 00:03

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 feb 2014 14:50 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 feb 2013 21:45
Berichten: 20
Ik rij met een 2006 forester met 158 pk
.
Sinds een paar maanden brandt mijn oranje motorlampje constant en knippert mijn cruise lampje.
Laatst is mijn auto voor onderhoud geweest en ook gereset maar het euvel kwam snel weer terug, volgens de monteur ligt dit aan twee luchtkleppen bovenop de motor en treed dit systeem alleen in werking bij koude motor, zijn advies was om er gewoon mee te blijven rijden omdat het geen kwaad kan en de reparatie tegen de 800 euro ligt.

Het vervelende is dat mijn cruisecontrole daardoor ook niet werkt.
De motor loopt verder prima, ook bij koud weer.

Is er niet een andere oplossing om dit probleem te verhelpen of desnoods het systeem uit te schakelen zodat de cruisecontrole wel weer te gebruiken is ?
Of zijn deze luchtkleppen door mij zelf eenvoudig te vervangen ?

Alvast bedankt voor het meedenken


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 2014 15:14 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jun 2012 09:50
Berichten: 128
Woonplaats: baarle nassau
obd 2 apparaatje kopen op ebay.
kost je een kleine € 30.
kun je hem zelf mee resetten.
die van mij geeft storing als ik lang stationair draai.
even apparaatje erop en storing is weg.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 feb 2014 18:01 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 feb 2013 21:45
Berichten: 20
ik heb m al een keer of 3 gereset maar na een half uurtje rijden brand het lampje weer, dus er is gewoon een defect in het systeem.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 feb 2014 23:40 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5656
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Is volgens mij hier of op subaruforum een oplossing voor vermeld.
Zoekfunctie…… .

Eric

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 feb 2014 21:15 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 feb 2013 21:45
Berichten: 20
zijn die luchtkleppen eenvoudig te verwijderen of zit er een veer in of staan ze onder spanning ?


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 feb 2014 21:38 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5656
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Ik zou het niet weten.
Weet nog wel dat ze bij mazda met een blokspanning warden aangestuurd.
Regelt volgens mij ook de stat. rpm als er verbruikers worden aangestuurd, b.v. de airco.
Motor slaat anders af.

Wij spoten bij mazda er wel eens WD40 in bij problemen.
Dan met stationair toerental langzaam de koppeling op laten komen.
Je merkt dan dat hij gaat afregelen en afregelen en afregelen tot hij echt afslaat.
Meestal was de stapppenmotor dan weer goed.

Hoeveel toeren loopt de motor als hij koud is en als hij warm is?

Volgens mij kun je ze er zo van af halen en vallen ze niet uit elkaar.

Eric

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 feb 2014 15:48 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 feb 2013 21:45
Berichten: 20
Het toerental is gewoon mooi en erg gelijkmatig dus dat is geen probleem.
Ik zal binnenkort weleens kijken of ik die kleppen kan loshalen om te zien hoe het er vanbinnen uitziet.
Van mij hoeven ze niet te werken want de motor loopt perfect, het is alleen lastig dat daardoor de cruisecontrol het niet doet.
Maar alvast bedankt voor het meedenken.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2014 20:01 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2008 21:14
Berichten: 2049
Woonplaats: Arnbarg, volgens Eddy.
Model: Legacy / Liberty
Type: BP5
Bouwjaar: 2006
Dit euvel heb ik vorig jaar met mijn legacy ook gehad. Het is toen vervangen onder garantie omdat het nog maar een maand na aankoop was. De monteur is er toen mee naar de subarudealer gereden om een sensor te laten vervangen aldaar en toen was het probleem weg. Echter heb ik wederom de storing sinds een week of twee na het tanken in Duitsland en is het lampje ook al een keer weer uitgegaan. Ik hoop dat het aan de brandstof ligt en dat het lampje na het tanken in Nederland weer uit gaat want anders vrees ik dat ook ik weer naar een dealer moet.

Ik heb wel eens gelezen dat dit uit te schakelen is in de computer maar heb helaas geen idee meer waar, misschien Mark Verhoeven eens raadplegen? Dat die sensor 800,- moet kosten lijkt mij een beetje overdreven. :neutral:

_________________
Groeten,
Stefan.

Subaru legacy 2.0R Comfort, MY 2006.

http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=43373


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2014 15:25 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2014 15:17
Berichten: 235
Als je foutcode uitleest kan je wat gerichter zoeken naar oplossingen. Indien het sensor is, kan je hem misschien laten uitzetten.....
Gr. René

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

_________________
Groet, René
Legacy 2.5 STI


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2014 18:57 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 feb 2013 21:45
Berichten: 20
Bedankt voor de tips, het proberen waard


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 dec 2014 21:19 
Offline
Forum member

Geregistreerd: 10 nov 2014 11:52
Berichten: 378
Woonplaats: Heerhugowaard
Model: Forester
Type: SG 2006
Eraf halen en afdoppen die troep.

Je kan zekering eruit halen en doorrijden of stekker uit de pomp en doorrijden. Pomp die blijft dan lopen omdat het relais naar zijn moer is. Daarom gaat de pomp stuk omdat die niet bedoelt is voor 24/7 maar voor paar seconden om de damp af te

Pas op met andere afdopsetjes, als je de verkeerde gebruikt heb je kans op fik in je fos.

http://www.kstech.biz/servlet/the-Air-P ... Categories

Repareren is ongeveer 700€ afdoppen is 160€ in totaal en nooit meer last incl uitprogrammeren van die klep dan werkt je cruisecontroll ook weer

_________________
Never drive faster then your guardian angel can fly.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 dec 2014 12:26 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 jul 2014 13:22
Berichten: 150
Model: Legacy / Liberty
Type: III station
Bouwjaar: 2000
Eruit halen en afdoppen gaat niet want het gaat hier om een non turbo. Enige oplossing is reparatie. Heb het zelf aan de hand gehad.

Groeten, Louis


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 nov 2015 22:07 
Offline
Forum member

Geregistreerd: 10 nov 2014 11:52
Berichten: 378
Woonplaats: Heerhugowaard
Model: Forester
Type: SG 2006
Bel maar met fine line die kunnen dat wel.

Sent from my HM 1S using Tapatalk

_________________
Never drive faster then your guardian angel can fly.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2015 12:15 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2012 10:27
Berichten: 90
Woonplaats: Noord Limburg
Model: Forester
Type: SG 2.0X
Bouwjaar: 2006
Ik lees ook al overal over deze verdomde luchtpompen..
Heb zelf(nog) geen last maar ben er wel bang voor...
Hier ook n non turbo 2.0 my 2007.
Wat een belachelijk duur onderdeel dat er alleen toe doet om het milieu te ontzien.Pfff.
Houd mn hart vast. Meer dan €650 euro voor n pompje en dan de kleppen nog.
In totaal incl werkzaamheden bijna €1500. En dat ding loopt maar een paar seconden mee tijdens koude start.
Hoorde ook dat Wenting(?) in Doetinchem de non turbo kon verlossen van dit probleem, waarvoor Subaru 0,0 coulance biedt!
Lees de Amerikaanse fora maar eens, je schrikt van het aantal meldingen.
Heb de dealer in Hoogeveen gebeld, deze zegt dat er rondrijden met meer dan 2 ton zonder problemen en velen die al snel moeten vervangen.
Overigens heeft hij gereviseerde liggen, zei die.

Hoplijk is mijn geneus op google niet de Goden verzoeken.....
Anders weer terug naar Volvo, de benzines dan he?!
Nooit gekke dingen mee gehad; zeker niet zo'n dure.


Gr
Astrid


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2015 14:08 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5656
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Opel vectra luchtpomp past ook.
Denk dat kwaliteit benzine en rijstijl veel invloed heeft.

Eric

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2015 18:28 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2012 10:27
Berichten: 90
Woonplaats: Noord Limburg
Model: Forester
Type: SG 2.0X
Bouwjaar: 2006
Hoe bedoel je dat Eric?
Kun je het falen vd pomp dan enigzins voorkomen?
In Nederland tank je minimaal ron95 toch?
En rijstijl? Hij gaat alleen tijdens starten aan.
Moet je juist rustig of juist n beetje pittig rijden?
Krijg je, met n Opelpomp geen CEL?

Gr
Astrid


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2015 20:49 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5656
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Jij woont in noord Limburg.
Bel autobedrijf nuland in Volkel.
Goede leuk geprijsde garage waar ik al jaren kom.
Van hem hoorde ik over de opel luchtpomp.
Ben 20 jaar monteur geweest en wat viel mij op :
Waarom hadden sommige klanten last van vervuilde gasklep huizen.
Sommige klanten kregen zo'n koolrand bij de gasklep dat hij zo vast zat dat
ze hem pas loskregen na een paar flinke trappen erop.
Klepjes van dat luchtsysteem, daarvan krijgt het kleine motortje de klep
echt niet open met gevolg dat het motortje door brandt.
Waarom hadden sommige lpg rijders last van ernstig vervuilde gasverdeelhuizen.
Waarom hadden sommige rijders last van kromme of ernstig roestige remschijven.
Waarom kregen sommige klanten geen koppakking, gaat over dezelfde motoren.
Neem van mij aan, goede benzine of olie verdient zich zelf terug.
Net als een goede rijstijl.

Eric

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 okt 2018 17:26 
Offline
Forum member

Geregistreerd: 10 nov 2014 11:52
Berichten: 378
Woonplaats: Heerhugowaard
Model: Forester
Type: SG 2006
Ik ben aan het uitzoeken of die kleppen bende weggeschreven kan worden.



Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

_________________
Never drive faster then your guardian angel can fly.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 okt 2018 20:37 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5656
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Ken het electrisch schema niet maar zit er geen positiesensor op die een signaal terug geeft aan de ecu als ze open staan?
Gaan ze beide tegelijk open?
Als dat zo is kan je misschien iets handmatig fixen.
Stuur maar ff een schema op of foto daarvan.

Eric (@mazerich punt nl

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 okt 2018 21:20 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 mei 2005 11:16
Berichten: 6633
Woonplaats: Veldhoven
Model: Legacy / Liberty
Type: 3.0R Spec B
Bouwjaar: 2009
Volgens mij is al jaren bekend dat dit niet gaat bij de N/A uitvoeringen. Waarom het wiel weer opnieuw uitvinden???

_________________
"I feel Legacy"


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling