Het is nu 23 jan 2019 12:55

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 okt 2018 19:17 
Forum member

Model: Legacy / Liberty
Type: 3.0R Spec B
Bouwjaar: 2009
Haha, nu wil het geval dat die betreffende SVX van oorsprong dus een wit exemplaar was.
Elders op datzelfde forum staat te lezen dat het een Belgische witte auto was, maar dat de eerste eigenaar helemaal wild was geworden van foto's van een geel exemplaar. Deze kon hij echter niet bemachtigen en dus heeft hij een nieuw exemplaar volledig laten spuiten in die kleur. De eigenaar daar op het forum heeft de auto bij Jetcars gekocht, omdat het in de tijd zijn trouwauto was geweest.

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 okt 2018 11:24 
SCN member

Model: Subaru XV Crosstrek/Impreza XV
Type: 1.6 premium
Bouwjaar: 2017
Google suggereert deze pagina maar die zit achter een login. Normaliter zou ik de zoekfunctie van de site zelf gebruiken maar die zit ook achter een login. :scratch:

Maar dat is nu dan nog steeds een Belgische auto neem ik aan? Als hij in België is overgespoten, en daarna in Nederland zou zijn ingevoerd, zou hij bij de RDW als 'geel' bekend moeten staan. En we weten al dat die ene die als geel bekend staat bij de RDW niet deze is.

Laatst bijgewerkt door louisz op 16 okt 2018 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 okt 2018 12:32 
SCN member

SP-Boxer schreef:
Die Poolse is wel een koopje trouwens!!! Die heb je voor €2500,- hier op kenteken. Geen geld, alleen jammer van de motorkap.

Deze Duitse is ook erg goedkoop, en is ook een stuk dichterbij. Heeft wel wat liefde nodig.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 okt 2018 19:19 
Forum member

Ik zie alleen maar blanke pagina’s op dat forum. Ook na login.
Van die gele is mij niet bekend of deze in NL een kenteken heeft gehad. Het is van origine een Belg en hij is vanuit Jetcars ook weer naar België gegaan.
De huidige staat is mij helemaal onbekend. Eigenaar wilde hem nooit meer weg doen, maar of dat nog altijd zo is??

€1950,- in Duitsland is zeker ook een mooie prijs! Eerste eigenaar ook nog, maar die vergt nog wel een aantal duizenden euro’s om weer netjes te maken. Zou ook een goede onderdelenauto zijn.

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 16:16 
SCN member

SP-Boxer schreef:
De foto van de 24-KRS-7 klopt volgens mij niet. (primaire kleur is trouwens zwart)
Auto is door dezelfde persoon naar NL gehaald als de 00-SFK-9 en ik vermoed dat de verkeerde platen op de auto zijn gegaan voor het artikel.

Ik zat hier nog over na te denken (aan welk kenteken kan ik het artikel koppelen nu duidelijk is dat het de 24-KRS-7 niet is. Het artikel is van 10 november 2010 of eerder en de 00-SKF-9 is voor het eerste op naam gezet op 8 september 2011. Dus op het eerste gezicht lijkt dit hem niet te zijn, maar het zou kunnen dat het een tijdje heeft geduurd voordat hij op kenteken is gezet natuurlijk. Bij de TN-339-P zat er ook een lange tijd tussen het importeren en het op kenteken zetten.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2018 08:03 
Forum member

Voor zover mijn kennis reikt is het inderdaad de 00-SKF-9. ;)
(ik heb zelf ook al 5 jaar een auto in de garage staan welke nog altijd niet voorzien is van een kenteken)

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2018 10:39 

Model: Alcyone / SVX
Bouwjaar: 1992
De 03-JD-KR is een MY96 in de kleur 518 Bright Yellow.
De NN-RX-09 is een MY95 in de kleur 517 Bright Green Mica.
De 70-ZG-HG is een MY96 in de kleur 517 Bright Green Mica.
Dan is er nog de 40-PJ-XH is een MY94 in de kleur Light Silver Metallic.

De rest van de SVXén in NL zijn MY92 of MY93, op de 35-JRS-9 na dit is een Japanse MY91 met 4WS.

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 okt 2018 12:31 
SCN member

louisz schreef:
De opvallendste in het overzicht vond ik wel de FH-VL-93: een auto uit 1992, voor het laatst op naam gezet in 1997, de eigenaar (een autobedrijf) heeft APK ook in datzelfde jaar laten vervallen maar de auto is wel verzekerd en staat bij mijn weten niet te koop. Zou die echt al 21 jaar stil staan?

Een andere waar je je afvraagt 'wat zou daar gebeurd zijn' is de 1-ZDN-49: een rode SVX uit 1992 die eerst is geïmporteerd en later is geëxporteerd.

Datum eerste tenaamstelling 7 augustus 2015 (een vrijdag), datum laatste tenaamstelling is 11 augustus 2015 (dus de volgende dinsdag) en datum uitvoer 12 augustus 2015 (de volgende woensdag).

Dus binnen 3 werkdagen na de invoer is hij alweer uitgevoerd. Waarom zou je hem dan überhaupt invoeren denk ik dan.

Hoe dan ook: daar zullen we vast geen foto's van kunnen vinden. Waarom zouden de betrokkenen destijds überhaupt kentekenplaten hebben laten maken?

[edit] Als je de nabijgelegen kentekens opzoekt (waarvan van van deze de status opvalt: "wacht op keuring"), blijkt dat die rond de jaarwisseling van 2015 zijn afgegeven. De 1-ZDN-49 is dus wellicht wel eerder ingevoerd, heeft toen een kenteken gekregen, maar is toen nog niet op naam gesteld.

Laatst bijgewerkt door louisz op 23 dec 2018 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 okt 2018 07:34 
SCN member

ScoobyDoo schreef:
De rest van de SVXén in NL zijn MY92 of MY93, op de 35-JRS-9 na dit is een Japanse MY91 met 4WS.

De 35-JRS-9 is ook interessant omdat hij, na geïmporteerd (althans: voor het eerste op naam gezet) te zijn op 31 juli 2009, inmiddels alweer aan zijn zevende eigenaar toe is. De huidige eigenaar heeft de auto sinds 24 juli 2015, dus per saldo is de auto elk jaar opnieuw op naam gezet. De huidige (particuliere) eigenaar heeft de APK laten verlopen op 22 augustus 2017, dus die heeft hem dan in ieder geval 2 jaar kunnen rijden.

Dit wekt de indruk dat de auto tegenvalt (iedere eigenaar doet hem na gemiddeld een jaar weer weg, en/of gebruikt hem uiteindelijk niet) of in de kosten loopt. Maar een rechtsgestuurde auto is in Nederland natuurlijk behoorlijk incourant, dus het lijkt niet waarschijnlijk dat er steeds zo snel weer een koper wordt gevonden. Wellicht is de auto paar keer tussen handelaren heen en weer geschoven?

Zou de 4-wielsturing wellicht een probleemkindje zijn? Daar is Subaru immers snel mee gestopt. Volgens mij hebben ze dat na de SVX helemaal niet meer gedaan.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 nov 2018 07:02 
SCN member

SP-Boxer schreef:
Wist niet dat het er tegenwoordig een soort "spookgarage" was.

De website lijkt in ieder geval een beetje een spookwebsite, aangezien ik daar (onder het kopje "NIEUWS") lees: "01/10/2012 WINTER AANBIEDING 16 inch aluminium velg .............". Kennelijk is dit 6 jaar geleden voor het laatst bijgewerkt. En de link naar de "occasions" loopt dood.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 21:49 
SCN member

Nog even wat korte analyses van het overzicht:
- 5 SVX'en zijn opnieuw op naam gezet in 2018 (NH-JT-19, 69-NG-BT, 40-PJ-XH, HN-BR-54, 83-DP-PN), en in al die gevallen is de huidige eigenaar een autobedrijf. Geen enkele particulier heeft dit jaar dus een SVX gekocht (wel haalde 1 gekke particulier er dit jaar 1 uit het buitenland :o ). Van die 5 hebben er nog maar 2 een geldige APK.
- 16 SVX'en staan op naam van een autobedrijf (waarvan slechts 3 met geldige APK), en daarvan staan er 8 (de helft dus) te koop. Des te opvallender is dat van de bovengenoemde 5 (die opnieuw op naam zijn gezet in 2018) er niet 1 te koop staat. Die 5 zijn kennelijk niet voor de doorverkoop aangeschaft (of althans niet voor de onmiddellijke doorverkoop)
- 3 SVX'en staan op naam van een 'fleetowner', en die 3 zijn allemaal verzekerd en met APK, dus dat is duidelijk een ander verhaal dan bij de autobedrijven.
- 34 SVX'en hebben een particuliere eigenaar, waarvan 20 met APK (op 1 na allemaal verzekerd) en 14 zonder APK (waarvan toch nog 4 verzekerd).
- 1 SVX staat wel op kenteken maar nog niet op naam.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2018 17:22 
SCN member

De PB-807-N (de rechtsgestuurde witte SVX die al een tijdje te koop stond voor 5.000 euro en die wel op kenteken maar niet op naam stond) is afgelopen vrijdag geëxporteerd.

De RDW had hem trouwens (als enige) geboekt als "SVX 4WD AUTO", niet als "SVX" of als de andere bestaande categoriën ("SVX U9" en "SVX COUPE 33i").

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2018 23:12 
SCN member

De NH-JT-22, een witte SVX die lange tijd bij Luth Tangenberg te koop stond voor 15.000 euro, blijkt op 26 november 2018 opnieuw op naam te zijn gesteld. De nieuwe eigenaar is een particulier. De auto is niet verzekerd (maar wellicht is de auto geschorst en wellicht vond de nieuwe eigenaar het niet nodig om de auto tijdens de schorsing te verzekeren).

Zou de auto dan toch verkocht zijn, ondanks de wel erg hoge vraagprijs?

Profiel   
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]