Het is nu 23 jan 2019 12:11

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 feb 2011 20:01 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2003 18:53
Berichten: 6613
Woonplaats: Almere Buiten
Het gaat om de ksb750 Bjorn.
Deze zijn geschikt voor alle turbo modellen en uiteraard op voorraad

_________________
Afbeelding
www.fineline-imports.nl
Afbeelding
Bekijk ook onze nieuwe Webshop

www.hawk-remblokken.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2011 20:04 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 maart 2009 07:46
Berichten: 3180
Woonplaats: Naaldwijk
TheBrut3 schreef:
Maar wat is die KTA set dan? Ik ken dat allemaal niet,Whiteline swaybar 24mm verstelbaar achter

KTA is onder andere dit:
Afbeelding
Oftwel verstelbare draagarmen, gaaf spul, kun je ideeal en vooral exact je sporing/camber mee verstellen.

Bij die bouten welke je eerst noemt gaat het vooral om de pasring die erbij zit, die past op 1 manier,
zodat je draagarm dus in je ophangpunt nooit kan verdraaien en de boel zichtzelf versteld.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2011 21:21 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2005 20:41
Berichten: 970
Woonplaats: Tolbert
Effe googlen:
Afbeelding

Het vervangt de voorste en achterste spoorstang. Zoals je kunt zien zijn deze stangen veel beter te stellen dan de orginele stelschoef. Deze zullen voor een beter afstelbare sporing zorgen en zullen door de PU rubbers minder flexen met de positieve gevolgen vandien..

_________________
Auto Poetsproducten nodig?
www.tmtshop.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2011 21:22 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2008 21:37
Berichten: 4758
Woonplaats: Brabant!
Het word me allemaal te moeilijk, ik bestel nog wel een keer van die bouten :mrgreen:
De komende (en afgelopen) tijd was weer veel te duur voor de Impy.

_________________
Showroom


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2011 21:31 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2005 20:41
Berichten: 970
Woonplaats: Tolbert
Impreza's een dure hobby :?: :goodone

_________________
Auto Poetsproducten nodig?
www.tmtshop.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 apr 2011 09:10 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2004 19:55
Berichten: 163
Woonplaats: Zoetermeer
Soms ook wel onnodig duur... 40 euro voor 2 boutjes?!

Maarja... als het echt zo'n verschil maakt... toch ook maar (eens) bestellen dan ;-)


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 02:11 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2009 20:19
Berichten: 4266
Woonplaats: ZH
Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2005
Bij mij kompt een van de 2 bouten niet vast.... aan een kant goed vast, aan de andere niet vast te krijgen. Maak wel gebruik van de whiteline rubbers onder de diff support, maar he is vreemd dat het aan een kant wel vast kompt en aan de andere niet. Iemand ideeen wat er mis is?

_________________
My Youtube Channel...

http://www.youtube.com/user/holandsekoeien?feature=mhee


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 10:26 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 maart 2009 07:46
Berichten: 3180
Woonplaats: Naaldwijk
Djrik schreef:
Bij mij kompt een van de 2 bouten niet vast.... aan een kant goed vast, aan de andere niet vast te krijgen. Maak wel gebruik van de whiteline rubbers onder de diff support, maar he is vreemd dat het aan een kant wel vast kompt en aan de andere niet. Iemand ideeen wat er mis is?

Je bedoeld de lockbout in je subframe?
Kan goed dat de moer binnenin, dus waar je de lockbout indraaid, van de las is losgekomen.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 16:51 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2003 18:53
Berichten: 6613
Woonplaats: Almere Buiten
De Sjack heeft het bij het rechte eind.
Wij halen tegenwoordig eerst een tap er doorheen om dit soort problemen te voorkomen

_________________
Afbeelding
www.fineline-imports.nl
Afbeelding
Bekijk ook onze nieuwe Webshop

www.hawk-remblokken.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 22:09 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2009 20:19
Berichten: 4266
Woonplaats: ZH
Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2005
Kan het nog gemaakt worden? anders laat ik de bout eruit halen en verkoop ik ze, jammer dat deze tips niet in de gebruik aanwijzingen zitten. Ben zelf nog niet in NL, maar de garage weet niet hoe ze de nog los draaiende bout moeten maken.

_________________
My Youtube Channel...

http://www.youtube.com/user/holandsekoeien?feature=mhee


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 22:29 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 maart 2009 07:46
Berichten: 3180
Woonplaats: Naaldwijk
WRTFM ?
Ben ook wel benieuwd of je zoiets kunt fixen,
bij mij zit er ook 1 lockbout vast(gepunt)last, omdat je anders die bout los in je kokerbalk blijft houden?


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2011 08:30 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 dec 2009 17:37
Berichten: 1770
Whiteline zegt hierover:

Citaat:
Key Feature and Benefit
KSB750 is designed to lock the rear subframe which allows for more precise alignment of the rear wheels & limits the amount of rear subframe movement under cornering loads which can result in poor dynamic alignment settings. The hardware can easily be installed & removed between motorsport activities. The kit will increase rear NVH as it effectively locks out the rear subframe bushings. It is designed for motorsport use only & should not be used for extended periods as it may lead to premature chassis wear.


Wat zijn de ervaringen met slijtage? En waarom is dat?

Bron: http://www.whiteline.com.au/product_detail.php?part_number=KSB750

_________________
Showroom!


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2011 14:08 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2009 20:19
Berichten: 4266
Woonplaats: ZH
Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2005
JorisR schreef:
Whiteline zegt hierover:

Citaat:
Key Feature and Benefit
KSB750 is designed to lock the rear subframe which allows for more precise alignment of the rear wheels & limits the amount of rear subframe movement under cornering loads which can result in poor dynamic alignment settings. The hardware can easily be installed & removed between motorsport activities. The kit will increase rear NVH as it effectively locks out the rear subframe bushings. It is designed for motorsport use only & should not be used for extended periods as it may lead to premature chassis wear.


Wat zijn de ervaringen met slijtage? En waarom is dat?

Bron: http://www.whiteline.com.au/product_detail.php?part_number=KSB750


Dat doen ze omdat anders de risico van aangeklaagd worden te groot is. Ken wat mensen die met de lock bolts al lang probleem loos rond rijden.

_________________
My Youtube Channel...

http://www.youtube.com/user/holandsekoeien?feature=mhee


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2011 14:38 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jan 2009 19:50
Berichten: 3326
Kan me wel voorstellen dat het een en ander veel zwaarder belast wordt.

Iets wat geconstrueerd is als dynamisch wordt opeens statisch.. grote kans dat de lassen/het materiaal daar niet op berekend is.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2011 14:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2010 12:43
Berichten: 3398
Woonplaats: Soesterberg
Model: Forester
Type: SF5
Bouwjaar: 2000
Heb er geen ervaring mee maar ze worden al geruime tijd verkocht en gecopieerd (oa Perrin) en heb nog nooit andere geluiden gehoord ivm overmatige slijtage of defecten door het locken van het subframe.
Als ze dus een nadelig effect op het chassis hadden dan denk ik dat we dat inmiddels al hadden geweten.

_________________
---== The things i own are starting to own me ==---


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2011 15:50 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2009 20:19
Berichten: 4266
Woonplaats: ZH
Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2005
De Sjack schreef:
WRTFM ?
Ben ook wel benieuwd of je zoiets kunt fixen,
bij mij zit er ook 1 lockbout vast(gepunt)last, omdat je anders die bout los in je kokerbalk blijft houden?


Kan niet opgelost worden. Bout in de kokerbalk kwam los toen se merkden dat het niet soepel ging en de bout probeerden uit te halen. Bout kompt niet los, dat word slijpen.... iemand interesse in 1 Lockbout :neutral:

_________________
My Youtube Channel...

http://www.youtube.com/user/holandsekoeien?feature=mhee


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2011 10:27 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 mei 2005 11:16
Berichten: 6640
Woonplaats: Veldhoven
Model: Legacy / Liberty
Type: 3.0R Spec B
Bouwjaar: 2009
Kokerbalk openslijpen dan. Anders ligt dat ding daar te rammelen!

_________________
"I feel Legacy"


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2011 19:03 
Offline
Forum member
Sponsor SCN
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 maart 2009 07:46
Berichten: 3180
Woonplaats: Naaldwijk
Djrik schreef:
Bout kompt niet los, dat word slijpen....

Zou niet zo maar gaan slijpen en een hoop armoe op je nek gaan halen.
Ik heb hem er zover mogelijk ingedrukt en een lasje erop gelegd, ding hoeft er in princype toch nooit meer uit,
alhoewel het jammer is dat je dan niet met/zonder kunt proberen.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2011 19:05 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jan 2009 19:50
Berichten: 3326
Zou inderdaad dan gewoon de bout vastlassen..
Wil je hem er dan ooit nog eens uit hebben slijp je de lassen door.


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2011 19:18 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2009 20:19
Berichten: 4266
Woonplaats: ZH
Model: WRX
Type: STI
Bouwjaar: 2005
De Sjack schreef:
Djrik schreef:
Bout kompt niet los, dat word slijpen....

Zou niet zo maar gaan slijpen en een hoop armoe op je nek gaan halen.
Ik heb hem er zover mogelijk ingedrukt en een lasje erop gelegd, ding hoeft er in princype toch nooit meer uit,
alhoewel het jammer is dat je dan niet met/zonder kunt proberen.


Heb je een foto van waar en aan wat je de las legde?

_________________
My Youtube Channel...

http://www.youtube.com/user/holandsekoeien?feature=mhee


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 2011 09:01 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2008 21:37
Berichten: 4758
Woonplaats: Brabant!
Ik heb ze ook thuis liggen, ze zitten er allen nog niet onder. Daar heb ik dan weer geen tijd voor gehad :mrgreen:
Kunnen ze 4 bouten van het subframe gewoon los gedraaid worden zonder gevolgen? Want volgens mij moeten die eerst los vor de bouten uberhaupt passen?

_________________
Showroom


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling