Het is nu 23 jan 2019 12:36

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: SVX spots
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 20:41 
SCN member

Model: Subaru XV Crosstrek/Impreza XV
Type: 1.6 premium
Bouwjaar: 2017
Ik kwam nog deze foto tegen waarop o.a. de GB-VD-06 staat. De foto is uit 2016, en is op een SCN toertocht uit 2016 gemaakt. De auto is daarna niet meer opnieuw op naam gezet maar is in september 2017 geëxporteerd. Kent iemand wellicht de achtergrond? Eigenaar is geëmigreerd en heeft de auto meegenomen wellicht?

Het is van voor mijn tijd helaas, en ik kan alleen uit de deelnemerslijst afleiden dat de auto van Hendrikus was. Die is hier nog steeds lid maar met slechts 3 posts (allen uit 2012) op het forum (in geen waarvan over een SVX wordt gesproken) lijkt het weinig zin hebben een PB te sturen, dus wellicht dat iemand anders meer weet? Het gaat mij natuurlijk in de eerste plaats om foto's. :)

Hoeveel SVX-eigenaren zijn er eigenlijk lid?

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 21:39 
SCN member

Model: Alcyone / SVX
Bouwjaar: 1992
+1

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 nov 2018 00:47 

Ook 1

Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 nov 2018 07:06 
SCN member

En ondergetekende, dat maakt 3, maar ik zag ook foto's van de 37-RG-NG op SCN-events, is die ook van een lid? En zijn er dan nog meer?

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 nov 2018 23:53 
SCN member

Weet het niet zeker maar volgens mij is hij geen lid. Dit was een combi-event met leden en facebook enthousiatelingen.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 nov 2018 10:57 
SCN member

OK, dat zou gelijk het gebrek aan posts op het forum (van waarschijnlijk "strebo" - ontleend aan de intekenlijst, maar 0 posts op het forum) kunnen verklaren. :)

Dan hebben we nog Lars (viewtopic.php?f=4&t=63526)
En Rienk (viewtopic.php?f=4&t=70253)

Maar of die hun SVX nog hebben is niet duidelijk.

Laatst bijgewerkt door louisz op 25 nov 2018 21:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 nov 2018 00:04 
SCN member

Ik vond (NB op dit forum) nog een stel foto's van de NH-JT-19, waarvan nog geen andere foto's in het overzicht stonden, dus ik heb ze toegevoegd aan de startpost.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 dec 2018 23:12 
SCN member

Weet iemand toevallig welke SVX dit (op de Facebookpagina van Subaru Nederland) is? Lastig te zeggen zo zonder kentekenplaat.

En deze (van dezelfde Facebook pagina) is wel herkenbaar (als de 11-NBL-1), maar herkent iemand wellicht de locatie / gelegenheid waar de foto is genomen? Het lijkt een soort tentoonstelling.

En ik heb nog wat andere vondsten op Facebook toegevoegd, waaronder wat foto's en video's van de TP-XR-71 die kennelijk in februari 2018 onderhanden is genomen door Pavone Carcleaning.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 dec 2018 22:35 
SCN member

Weet iemand toevallig welke SVX dit (Facebookpagina van Autobedrijf Stolk te Gouda) is? Was daar kennelijk op 27 februari 2016 in onderhoud.

Bordeaux-rood, geen spoiler, standaard velgen, in aanmerking komen, als ik het overzicht en het het spots overzicht er bij pak:

1-SJR-49 - maar die komt uit omgeving Amersfoort, waarom zou die eenmalig naar een dealer in Gouda gaan voor onderhoud?
80-HP-PJ
FJ-ZL-56
FP-JN-64 - maar die lijkt een andere tint rood te hebben, en die had in 2016 al geen APK meer
FZ-VH-23 - ook die had in 2016 al geen APK meer
GL-LJ-89
JD-ZX-40 - maar daar hebben we een foto uit 2014 van waarop hij een stickertje links onder op het linker achter zijruitje heeft, en dat heeft deze niet.
NH-JS-35
NH-JT-21 - dat is die van Albert, maar die auto stond in 206 stil (en werd later in het jaar te koop gezet in Mijdrecht).
TP-XR-71 - maar die heeft een gele NL-sticker achterop die hier ontbreekt

Dus ik zie 4 kandidaten, maar verder kom ik niet, omdat alleen van de GL-LJ-89 een foto in het spots overzicht staat. Wellicht dat die andere 3 allemaal spoilers hebben, niet-standaard velgen en een andere tint rood, maar zonder foto kom ik daar niet achter. De GL-LJ-89 is in maart 2014 verkocht in Doetinchem, dus die kan daarna overal terecht gekomen zijn. De enige spot uit het overzicht is in Woerden, wat niet echt ver van Gouda is, ook uit 2016, dus het lijkt goed mogelijk dat de auto van de foto uit Gouda de GL-LJ-98 is.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2018 19:33 
SCN member

Ik vond nog een SVX via Google Streetview, t.w. de GL-LJ-89, in Woerden, september 2016. Ingezoemd van voren
Afbeelding
en van achteren
Afbeelding
Aangezien het wellicht om een privé-situatie gaat, noem ik de straatnaam er maar niet bij en voeg ik geen Google Maps link bij. Wie het zelf wil nazoeken op streetview, kan mij even een PB sturen.

Als bijlage voeg ik voor de goede orde nog een screenshot toe (in lagere resolutie, om aan de beperkingen van bijlagen op dit forum te voldoen) van de streetview waar de eerste foto uitgeknipt is.

Bijlagen:
GL-LJ-89_201609_Leidsestraatweg_woerden.jpg

Laatst bijgewerkt door louisz op 31 dec 2018 17:42, in totaal 1 keer bewerkt.
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2018 16:23 
SCN member

Ik vond via Google Maps nog 2 foto's van de 69-NG-BT, toen de auto in november 2009 voor de deur van toenmalige eigenaar Huisman in Twello stond:
vanaf de zijkant
van schuin vooraf
Rij je iets door dan zie je de auto nog verder in vooraanzicht, maar de beelden worden dan wat vager. Wie wil kan via de links natuurlijk zelf even verder rondkijken daar.

In vergelijking met de bovenstaande post zie je wel dat Google de fotokwaliteit behoorlijk heeft verbeterd in de tussenliggende 7 jaar.....

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2019 21:29 
SCN member

Joe schreef:
En een andere SVX was een (bordeaux) rode, echter deze was geheel zilver gespoten, ja incl. het dak Daar had iemand CV met AB gemonteerd, dit is nooit leverbaar geweest af-fabriek. Die had toen iets van 150k KM's, maar ook laten staan...

Ik kwam een advertentie (althans wat daarvan over is) tegen op Facebook waarop de auto in 2012 te koop werd aangeboden. Te zien is nog wel dat hij destijds 180K km had gelopen, en dat hij destijds een vraagprijs van 5.000 euro had.

Nog geen 3 jaar later was de auto alweer geëxporteerd, dus waarschijnlijk beviel de auto de koper niet, of hij kon niet verkocht worden en is uiteindelijk maar geëxporteerd.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jan 2019 14:55 
SCN member

En je moet hier wel even goed kijken maar dan zie je daar de GB-VD-06 staan (in juni 2009 te Gennep, waar hij toen kennelijk te koop stond): Google Maps

Laatst bijgewerkt door louisz op 22 jan 2019 11:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 11:42 
SCN member

louisz schreef:
louisz schreef:
Het lijkt dan ook goed te benadrukken dat dit een overzicht is met alleen maar links, en die kunnen van het ene op het andere moment onbruikbaar worden, dus wie de foto's voor prive-gebruik wil hebben en niet het risico wil lopen dat ze t.z.t. niet meer beschikbaar zijn, kan ze wellicht het best downloaden en lokaal opslaan.

De meeste links verwijzen naar Flickr-pagina's en ik vermoed dat de meeste fotografen daar een gratis account aanhielden. Binnenkort mag je op een gratis account nog maar 1.000 foto's publiceren, en veel van de accounts waar de spots van XT's en SVX'en vandaan komen hebben er veel meer. Vanaf begin volgend jaar gaan de foto's van gratis accounts s boven de 1.000 verwijderd worden.

Dat zal dan wel weer een hoop dode links gaan opleveren en ik weet niet of de fotografen de foto's ergens anders gaan herplaatsen (en of ik die dan ook kan vinden). Wie dus foto's uit de huidige overzichten wil kunnen blijven inzien, kan die foto's dan ook het best downloaden. Ik heb in het overzicht de bron nu duidelijker proberen aan te geven.

Ik heb 5 fotografen die hun foto's op een gratis Flickr-account met meer dan 1.000 foto's hebben en waarnaar in dit SVX of in het XT overzicht wordt gelinkt, een bericht gestuurd met de vraag of ik hun foto's mag herplaatsen als ze verwijderd worden. Er waren er nog wel een paar meer waarvan foto's verwijderd gaan worden, maar waar het foto's betreft die eigenlijk niet zoveel toevoegen aan bestaande foto's (bijvoorbeeld foto's van een SVX of XT bij een evenement, waar ook anderen foto's hebben gemaakt die vergelijkbaar waren) heb ik geen bericht gestuurd.

Tot dusver 4 reacties, allen positief: 1 gaf toestemming tot herplaatsing (heb ik inmiddels gedaan; ik zal de links in het overzicht t.z.t. aanpassen), twee anderen zouden alsnog een betaald account nemen (althans een bestaand betaald account alsnog verlengen), en de vierde zou het aantal foto's onder de 1.000 brengen en daarbij de SVX-foto's laten staan.

Dus de schade lijkt beperkt te blijven.

Profiel   
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]