Het is nu 17 nov 2018 14:39

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontluchten forester SF5
BerichtGeplaatst: 20 okt 2018 09:49 
Offline
Nieuwe aanmelder!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jan 2018 15:07
Berichten: 19
Woonplaats: Ede
Model: Forester
Type: SF5 Sti Jdm
Bouwjaar: 2000
Goedemorgen!

ik ben bezig met het ontluchten van mn foz!
maar helaas gaat het niet zoals het zou moeten gaan :(

Situatie uitleg:

aantal weken geleden was de bovenste radiatorslang geknapt,
voor nood een slang gemaakt water ingegooid en ontlucht niks aan de hand.
daarmee heb ik nog naar huis mee weten te rijden en zelfs nog een keer op en neer naar mn werk.
op het moment dat dat het gebeurde heb ik gelijk een nieuwe set koelvloeistofslangen besteld.
eenmaal aangekomen auto op de brug gezet systeem leeg laten lopen en de nieuwe slangen er op gezet.
maar toen begon de ellende.
de hele dag bezig geweest met het ontluchten allerlij manieren geprobeerd maar wat we ook doen de koelvloeistof bijft koken....

-Alle slangen worden warm
-kachel wordt warm
-radiator fan slaat aan

zodra we het opnieuw probeerde deed de auto het en na 4 min ( de motor was nog heet) klapte de tempratuur weer omhoog en de kachel werdt gelijk weer koud en was het weer klaar :(
dat is dus de hele dag de ellende zodra je denkt dat het goed is klapt ie weer omhoog....

ik ben dus bang dat het iets met de koppakkingen is maar goed het is raar dat hij het wel perfect deed toen de noodoplossing er op zat.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want na 30 liter koelvloeistof te hebben weggegooid been ik de weg een beetje kwijt :?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 okt 2018 13:37 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2018 18:34
Berichten: 27
Woonplaats: Meijel
Model: Impreza
Type: GG
Bouwjaar: 2001
Hoe heb je de vloeistof weer bijgevuld? Daar kan namelijk wel een probleem vormen.
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn ombouw van EJ161 naar EJ201. De radiator wordt warm, de fans slaan aan, maar de verwarming blijft koud.

Ik doe het als volgt:
- Bovenste radiatorslang aan radiator losmaken, en daarin vullen tot er koelvloeistof uitloopt. Dan kan de slang weer gemonteerd worden aan de radiator. Dan de radiator pas vullen.

Maar als je geknapt is, heeft dat meestal wel een oorzaak. Is je thermostaat nog wel goed?

_________________
Impreza Bugeye TS Plus 2001
  • EJ201 ombouw
  • UEL spruitstuk
  • 63mm cat back uitlaat
  • JDM HID koplampen Black-Chrome
  • Momo hout/leer airbag stuur


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 okt 2018 17:05 
Offline
SCN member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2007 16:09
Berichten: 5620
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug.
Model: Legacy / Liberty
Type: Legacy
Bouwjaar: 2000
Normaal gesproken moet het goed gaan, je laat de motor wel stationair lopen en de kachel op warm?
Thermostaat nog goed?
Eventueel voorkant auto opkrikken.

Eric

_________________
Met mijn rubber door de blubber.

www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=37022


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2018 09:56 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jan 2015 13:43
Berichten: 33
Thermostaat even controleren.
De metalen vuldop even nakijken, als deze niet goed meer werkt bouwt het systeem te veel druk op en barsten de slangen of de radiateur ook.
Even naar de olie kijken of ie schuimt en lichtbruin melkachtig is.
Dan zit er waarschijnlijk koelwater bij, je kunt ook even een aansteker aan de peilstok houden. Als het knettert zit er ook water bij de olie.
Als dit is lekt je koppakking waarschijnlijk, als de koppakking naar het koelsysteem lekt bouwt ie ook teveel druk op.
In principe ontlucht het systeem zich zelf bij stationair draaien en de kachel open.
Hoe zag het koelwater eruit toen de slang klapte?


Omhoog
 Profiel   
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2018 21:55 
Offline
Forum member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2003 17:05
Berichten: 1181
Woonplaats: Halsteren
Model: Impreza
Heb het met n sti gehad ook, onderste slang bleef bij mij koud wel koud.
Bleek dat de nieuwe (!) thermostaat niet open ging..
Uren aan het klooien geweest daardoor.

Nu controleer ik een thermostaat vooraf in warm/ kokend water..

_________________
GTT GTT STI LEGACY LEGACY-T GTT STI STI FOZZY-XT STI en nu Classic STI Coupe


Omhoog
 Profiel  WWW  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling